
Gemeente wil grip op dienstverlening terugkrijgen
De gemeente Woerden en Oudewater willen de grip op dienstverlening binnen de gemeentemuren terugkrijgen. De visie op dienstverlening is voor het laatst in 2008 opgeschreven, vandaar dat de gemeente het tijd vindt om dit onder de loep te nemen. RPL sprak met wethouder Mariëtte Pennarts.
Met dienstverlening bedoelt de gemeente alle situaties waarbij er een interactie is tussen een inwoner of een ondernemer met een gemeentemedewerker. Dus; “hoe inwoners worden geholpen, hoe worden ze te woord gestaan en als je een vraag hebt, wanneer krijg je antwoord,” vertelt wethouder Pennarts. Dit gaat dus niet altijd goed, vertelt Pennarts: “Mensen vertellen ons dat ze lang moeten wachten of dat er geen duidelijke ja of nee op hun vraag komt.”
Met een aanpak op dienstverlening wil de gemeente Woerden en Oudewater zo uniform mogelijk de inwoners bedienen. Op dit moment loopt er een klanttevredenheidsonderzoek waar inwoners hun mening kunnen geven over de dienstverlening van de gemeente.
© Foto: Bart van der Linden