Image for Gemeente Krimpen aan den IJssel lanceert digitaal platform ‘Mijn KrimpenWijzer’

Gemeente Krimpen aan den IJssel lanceert digitaal platform ‘Mijn KrimpenWijzer’

KRIMPEN AAN DEN IJSSEL– Inwoners van Krimpen aan den IJssel die ondersteuning ontvangen van KrimpenWijzer of het Krimpens Sociaal Team, kunnen vanaf nu belangrijke documenten digitaal ontvangen via het nieuwe platform ‘Mijn KrimpenWijzer’. Dit maakt het verwerken van aanvragen sneller en eenvoudiger.

Met behulp van DigiD kunnen inwoners inloggen op hun persoonlijke online omgeving. Hier kunnen zij niet alleen documenten inzien, maar ook digitaal akkoord geven, waardoor processen sneller afgerond worden. “Dit betekent dat medewerkers van KrimpenWijzer direct verder kunnen met de afhandeling van de aanvraag,” aldus de gemeente.

Handleiding en ondersteuning beschikbaar
Om inwoners te helpen bij het gebruik van ‘Mijn KrimpenWijzer’ is een uitgebreide handleiding beschikbaar. Deze biedt een stapsgewijze uitleg, ondersteund met afbeeldingen, en kan zowel digitaal als op papier worden aangevraagd. Voor extra ondersteuning kunnen inwoners terecht bij hun contactpersoon van KrimpenWijzer of het Krimpens Sociaal Team. Ook biedt KrimpenWijzer hulp tijdens het inloopspreekuur in het gezondheidscentrum.

Voor inwoners die niet digitaal vaardig zijn, wordt een alternatieve oplossing geboden door de contactpersoon. De optie om documenten per post te ontvangen blijft daarnaast bestaan.

Digitale beschikkingen vanaf 2025
Vanaf het eerste kwartaal van 2025 wordt ook de afhandeling van beschikkingen – officiële besluiten na een aanvraag – gedigitaliseerd. Beschikkingen worden verstuurd via de Berichtenbox van MijnOverheid, mits inwoners hebben aangegeven digitale post van de gemeente te willen ontvangen. Wie de voorkeur geeft aan papieren post, blijft deze via de brievenbus ontvangen.

Laatste nieuws uit de Krimpenerwaard

Vrienden van RTV Krimpenerwaard

Notificaties aanzetten Ja Nee