Image for TV-reclame – Column Silverspike

TV-reclame – Column Silverspike

Al eerder schreef ik over de tv-reclames. De ergernis blijft…

Van de week eens een stopwatch ter hand genomen Een populair programma, dat ik wilde terugzien, duurt 55 minuten. Hiervan bedroeg de tijd voor reclame 25 minuten en hieraan is niet te ontkomen.

Commerciële stations zijn niet mogelijk zonder reclame-inkomsten zeggen ze. Een minuut reclame kost heel veel geld, en het bedrag dat hiervoor betaald moet worden is afhankelijk van het programma waaromheen de reclame gepresenteerd wordt en dat is weer afhankelijk van het kijkcijfer. Talkshowprogramma’s lijken erg goed bekeken te worden want er komen er steeds meer van, en ze worden ook onderbroken voor reclame. Ik denk dat we in een vicieuze cirkel zijn beland. Steeds meer producenten en directeuren en zogenaamde VIP’s worden dik betaald om veelal matige programma’s te maken die steeds duurder worden en waarvoor steeds meer sponsoring benodigd is via reclame. En toch blijven we kijken, zie de kijkcijfers, naar veelal hetzelfde. Ik houd zeer van sport op de TV, maar naar sporten die ik alleen via een apart betaalde zender/distributeur kan meebeleven. Ik kan me de tijd nog herinneren, dat we minzaam lachten om de Amerikanen die reclame in en om hun uitzendingen stopten, terwijl wij in Nederland, weliswaar op twee kanalen, zonder reclame TV konden kijken.

Een andere ergernis: Vanmorgen de bank gebeld. Er was een technische storing die al twee dagen ervoor zorgde dat ik geen digitale overboekingen kon doen. Ik belandde in een telefoonmachine/computer. Na vele omzwervingen kwam ik terecht bij de juiste afdeling; “Al onze medewerkers zijn bezet, maar u wordt zo spoedig mogelijk geholpen” Dit heeft 28 minuten geduurd, waarna ik uiterst vriendelijk adequaat en efficiënt geholpen werd. De automatisering was het traagste, minst efficiënte, meest onvriendelijke en onafwendbare onderdeel van dit contact.

Wanneer ik een persoonlijke vraag telefonisch behandeld wil zien, dan zoek ik een persoon die mij kan helpen. Ik denk dat een paar extra medewerkers goedkoper zullen zijn dan die machine die praat.

Van middag belde ik naar de huisartsenpraktijk. Ik heb een simpele vraag. De assistente vroeg me het hemd van het lijf, ook omdat ze me niet kent. Het resultaat van dit telefoontje: “Ik word morgen teruggebeld”??

Ben ik nou een oude mopperkont aan het worden, of zijn we niet goed bezig??

Laatste nieuws uit de Krimpenerwaard

Vrienden van RTV Krimpenerwaard

Notificaties aanzetten Ja Nee